Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Tuesday, January 11, 2011

Ayun Adik Ayun...

salam, pagi ni aku tak banyak kerja sangat..jadi aku amek kesempatan dalam kesempitan untuk mengHapdate blog aku ni sambil menikmati Neslo panass...

Bace tajuk entry macam bunyi dodoian seorang ibu pada anaknya kan...eheh.
Pagi ni aku nak cerita kesah mak ayah dan anak aku iman.Anak daro den ni memang manja sangat dengan atuknya(pak aku)...tak boleh atuk begerak dia pon mengekor la vontot atuk.haishh...lepas solat maghrib malam tadi pak aku pon melabuhkan vontotnya atas sofa depan tv,untuk menonton berita jam8...tiba2 datang pulak sikenit iman mengganggu atuk..ajak main ngan dia lah tu.

iman : atok, jom..(sambil tarik tangan atuk)
atuk : nak kemana? atok nak tengok news ni...
iman : jom atok...nak wit(duit)
atuk : duit??(tekejut atuk kena pau ngan cucu) nak buat apa duit?
iman : g dai...elet. (g kedai beli coklet)

mak dan ayah aku tegelak beso dengar iman dah pandai mintak duit...aku dan laki aku pon tegelak same dengar mak dan ayah aku layan kerenah iman.(kami kat dapur tengah makan)alahai iman...

Atuk : iman,meh duduk kat kain atok ni..kita main buai yea..
iman : buai? (dia pon dok lah kat kain atuk)
korang dapat bayangkan tak buai macam mana yang iman main ni.dulu aku kecik2 selalu jugak buat kat mak aku cenggitu.mak aku duduk pakai kain batik..aku dok teselit kat tengah2 kain tu..ala2 buai lah tu.haa..tu lah dia buai yang iman main mlm tadi.ayah aku jadi buaian iman.kah3

Bila dah berbuai buai mak aku pon nyanyi lah lagu yang dulu didodoikan untuk kami 7beradik ni... "ayun adik ayun, ayun laju-laju...bangun adik bangun, bangun pakai baju...baju cekak musang, corak belang sawa...jalan lenggang-lenggang, lenggang anak dara...".lagu orang lama...huhuhu. suke iman bile atuk dengan wan ada kat sini.

owh ye, FYI ayah aku akan menjalani pembedahan kecil pagi ni,dihospital serdang...dalam hempedu ada batu.Teringat pulak peristiwa 10tahun dulu..saat ayah menjalani pembedahan jantung kat IJN.huuh,klu dikenang2 sampai sekarang terasa kesedihan tu.hurmm..dah3,tak mau sedih2...:) Pagi tadi aku, hsbn dan iman hantar ayah, terpancar kerisauan dimukanya...walaupon hanya pembedahan kecil sahaja.Doa kan semuanya selamat dan dipermudahkan ye...Amin...

0 comments:

Post a Comment