Lorem Ipsum is simply dummy text of the printing and typesetting industry. Lorem Ipsum has been the industry's standard dummy text ever since the 1500s, when an unknown printer took a galley of type and scrambled it to make a type specimen book. It has survived not only five centuries, but also the leap into electronic typesetting, remaining essentially unchanged. It was popularised in the 1960s with the release of Letraset sheets containing Lorem Ipsum passages, and more recently with desktop publishing software like Aldus PageMaker including versions of Lorem Ipsum.

Thursday, January 13, 2011

Shicida Methods

Salam...

Entry kali ini untuk berkongsi ilmu yang aku baru tau. huhu
Dua minggu lepas aku dan kak ngah aku ada berborak borak tentang anak-anak...borak punya borak kak ngah aku pon keluarkan satu cerita...berkenaan dengan Shicida.Menurut apa yang dikata kak ngah aku, kawan dia hantar anak dia kelas shicida.Aku pon tanye lah apekebendenya tu? so, ni ada siket info...dari apa yang kak ngah aku cerita dan aku ada buat siket review bekenaan dengan shicida ni.

Shicida kelas...kelas yang diuruskan oleh jepun iaitu melatih anak2 berfikir menggunakan otak sebelah kanan.Dari apa yang aku tau otak kanan lebih efektif dari otak kiri..tapi kene practice selalu la...

Shicida kelas terletak di wisma lim foo yong, jln raja chulan...tentang cost jgn ditanyalah...of course lah mahal ya amat. Cine je yang ramai hantar anak2 diorg ke kelas ni.(kak ngah ai la yang cakap...ai dengar aje)eheh... ok sambung balik...
Okeyh..kawan kak ngah aku hantar anak dia p kelas ni...so, memandangkan kita2 ni tak mampu untuk menghantar anak ke shicida kelas, dia ajar cara2 pembelajaran depa kat sana.Salahsatunya... :-

- Waktu anak nak tidur atau tidur-tidur ayam, kita cakap atau bisikan kat telinga dia yang kita sayang sgt kat dia,dia bdk baik,dia anak soleh/solehah,dia budak kuat,tak sakit,dia budak pandai,rajin, dengar cakap dsb.Seeloknya buat time kita tengah rileks,tengah tak ada kerja...jangan pulak buat time kita tengah masak ke, basuh kain ke...ape2 lah.Kalau tengah marah lagi tidak digalakkan.

Seperti yang kita semua tahu...dalam islam pon menggalakan ibu bapa bercakap dan berdoa dengan anak ketika mereka dalam proses nak tidur...sebabnya pada ketika itulah antara waktu2 yang dimakbulkan doa.

Jadi,mari sama2 kita praktikkan cara ni pada anak2 kita.Buatlah sepenuh hati, ikhlas dan merendah diri...insyaAllah dengan izin tuhan segala doa kita akan dimakbulkan.Aminn... :)

0 comments:

Post a Comment